sobota 17. januára 2015

Prečo som prestal kopírovať obchody tradera FcInvestment



tripleATak to som naozaj nečakal. Už po dvoch týždňoch som prestal kopírovať obchody tradera Christian Fahrner (FcInvestment).
Aj keď je na sociálnej investičnej sieti eToro Openbook dosť populárny, nastalo pár udalostí ktoré ma donútili zmeniť názor a prestať ho kopírovať.

1) Posúvanie StopLossu

Všimol som si totiž, že Christian niekoľkokrát posunul stoploss. Keď som sa ho pýtal, prečo to robil, tak som nedostal presvedčivú odpoveď. Jeden trade ukončil so stratou až -460%. To teda nie je moja "šálka kávy". Videl som totiž veľa traderov aj na eToro aj na konkurečnej sieti Zulutrade ktorí skrachovali, pretože používali podobné praktiky.
Christian sa obhajoval tým, že také pozície hedžuje (čo aj v tomto prípade urobil), ale aj tak...a to ma vedie k ďalšej výtke.

2) Hedging záhada

Je síce pravda, že Christian používa často hedging, ale prekvapilo ma keď dvakrát uzavrel obe pozície (SELL and BUY) so stratou -100% (viď dole) . Proste to nechápem a aj keď som sa ho párkrát pýtal, nedočkal som sa uspokojujúcej odpovede.

Raz:
fcinvesthedge1

Druhý raz:
fcinvesthedge2

Všimnite si, že GER30 pozície, skončili: BUY obchod -92% a SELL obchod -106%. Podľa môjho názoru, hedžovanie slúži ako ochrana kapitálu, na to aby sa straty nezvyšovali ale znižovali. Pochopil by som napríklad keby Christian uzavrel jednu pozíciu na -100% a druhú na +20% al. podobne. To by mi dávalo zmysel ale jedna pozícia bola zavrená automaticky keď dosiahla stoploss (obrázok #1) a druhú zavrel manuálne s rovnakou stratou. Alebo ako vidno na obrázku #2, tam uzavrel obe manuálne s rovnakou stratou. Jednoduch taký trading sa mi nepáči.

3) 12%strata

Po dvoch týždňoch som bol 12% v strate. To sa v tradingu stáva. Nevadilo by mi to napr. po 6 mesiacoch ale nie po 14 dňoch.

Sumár:

Christian Fahrner alias FcInvestment je možno dobrý trader. Nie som tu na to aby som kritizoval jeho štýl. Jednoducho sa necítim pohodlne pri kopírovaní jeho obchodoch a tak som ho vypustil zo svojho autocopy portfolia: TripleAFund . Nateraz som si nechal 4exPirate a Tom Willacy. Predtým, než pridám niekoho iného, budem ho skúšať na deme.